Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребує особливого змісту та підходів до проведення виховної роботи у закладі освіти. У сучасних умовах патріотичне виховання молоді є важливою складовою загального виховного процесу. Важливим та пріорітетним напрямком є забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.
Метою виховної роботи в закладі у 2023-2024 н.р. буде:
– формування гармонійно розвиненої особистості на основі поєднання національного виховання із загальнолюдськими цінностями;
-формування національно-культурної ідентичності, національно-патріотичного світогляду, збереження та розвитку духовно-моральних цінностей Українського народу;
-формування і розвиток у здобувачів освіти закладу соціальної активності, гуманістично спрямованої особистості з активною усвідомленою громадянською позицією;
-формування у здобувачів освіти закладу християнських загальнолюдських моральних та національних цінностей, культури здоров’я, уміння здійснювати власний вибір на користь здорового способу життя, збереження загального та репродуктивного здоров’я.
Завдання та заходи, що будуть були спрямованими на формування у здобувачів освіти закладу:
– забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та суспільних вимог та реалізація індивідуального підходу до особистості;
– виховання соціальної активності та відповідальності, бажання брати участь у волонтерських та благодійних заходах, акціях, подіях ліцею, громади, країни;
– виховання національної свідомості, любові до рідної землі, родини, свого народу, держави, шанування духовних надбань народу;
– розвиток почуття особистої відповідальності за все, що діється навколо, виховання активної громадянської особистості;
– виховання в кожної особистості гуманістичних моральних рис, таких як любов до людей, порядність, чесність, доброта, чуйність, справедливість, толерантність, почуття особистої гідності та поваги гідності іншої людини, нетерпимість до зла, порушення академічної доброчесності;
– формування екологічної культури та розвиток естетичних потреб та відчуттів, зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я.
Реалізація основних завдань виховного процесу планується здійснюватись під час проведення уроків, тематичних зустрічей, заходів в межах тематичних тижнів.
Міністерство освіти і науки України зосереджує увагу на тому, що в умовах воєнної агресії Російської Федерації в Україні національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку національної свідомості на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування у громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України.
Основними складовими національно-патріотичного виховання у закладі освіти є:
• громадянсько-патріотичне виховання
• військово-патріотичне виховання
• духовно-моральне виховання.
Ключовим пріоритетом національно-патріотичного виховання у закладі є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
Завдання закладу освіти створити умови для виховування здобувачів освіти у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності.
У 2022-2023 н.р. було налагоджено тісну співпрацю з волонтерськими та громадськими організаціями, благодійними фондами, які збирали допомогу для підрозділів ЗСУ та різних добровольчих батальйонів, а також гуманітарну допомогу для жителів Донецької області (Волонтерський штаб Ангар, Волонтерська організація «Волинь СОС», Серце Патріота, ВЧ 1141 Луцького прикордонного загону, Громадський центр «Генерація, БФ «Надійні Крила», Батальйон «Луцьк», Військова пошта, ГО «Пласт», для підрозділів 14 бригади, 68 єгерської бригади, 100 бригади, для випускників закладу та батьків учнів, які служать в ЗСУ).
Для організації та виконання належної роботи з військово-патріотичного виховання у закладі освіти діє гурток позакласної роботи національно-патріотичного спрямування «Ми-Волиняни» для учнів 9-11х класів (керівник Ярмолюк В.Л.).
Для учасників гуртка систематично проводяться патріотичні зустрічі із військовослужбовцями ЗСУ та військовими із добровольчих підрозділів ТРО, волонтерами, громадськими активістами.
Педагогічний колектив систематично працює над формуванням успішного, конкурентно-спроможного, самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого українця, громадянина своєї держави. Становлення і розвитку особистості здобувача освіти, створення ситуації успіху та самореалізації дитини, виховання в атмосфері добра і творчості, взаємоповаги та допомоги, патріотизму та самоідентифікації.